Tuesday 18 June 2013

CARA PENYIMPANAN SQ


CARA2 MENYIMPAN SUSUKAN QALBU AGAR TAHAN LAMA DAN TIDAK BERKULAT:
SQ tu bekalan penggunaan sebulan atau lebih dan di tempatkan di dalam botol . SQ ni boleh tahan lama dan akan berminyak kerana salah satu bahannya adalah minyak zaitun untuk pelinciran:-

(i) di simpan di tempat yang selamat di jauhkan dari kanak-kanak untuk elakkan mereka termakan atau "main" sebab SQ cantik bulat2 gitu menyelerakan....hahahaha


(ii) di buka tutupnya serta penutup putih supaya mendapat lebih oksigen dan elakkan bau hapak.. ( sbb SQ adalah original campuran minyak dan herba2 ) tanpa bahan pengawet dan wangian.

(iii) boleh di campur dan di bentuk semula ( tangan bersih keadaan kering) dengan membulatkannya dgn dijemur dengan angin sahaja tanpa cahaya matahari.

iv) Setakat SQ dalam pasaran masih belum berlaku keadaan "berkulat" kecuali ia terkena tangan yang basah, terkepam lama atau tiada di jaga kebersihannya.


(v) jaga hygiene.

 Cara nak guna SQ dan kesan :

~ digunakan selepas buang air kecil.
~ dalam keadaan mencangkung, tolak sebijik dalam-dalam dan jauh.
~ cara tolak melalui lubang "tut" lah kan... ikut saluran ( janganlah sampai terkena-kena bahagian daging keras tu)....relax dan santai saje.

~ pastikan kuku pendek, agar tidak terluka semasa insert.

Kesan mungkin berbeza-beza setiap individu tetapi hampir kesemua antara kita guna membawa kesan yang sama :-


~ pada yang mula-mula pakai tu mungkin akan mengerenyam (gatal) dalam 3 ke 4 jam.
~ Pd masa sama akan mula rasa pedih dan perih seperti di grip. Keadaan gatal dan pedih tu adalah tindakbalas SQ bekerja atas keputihan. Dalam keadaan ini anda dinasihat "cebuklah" gunakan fw kita berubat tu ( Arabic & Rose ) atau air suam.
~ Untuk yang lubang agak besar bolehlah gunakan lebih dari sebiji.....tapi akk nak cakap sebiji pun dah cukup daripada segalanya.
~ Ada orang rasa seperti membengkak kerana banyak angin...tetapi 2 tiga hari keadaan akan balik ke asal.
~ Kadang2 kekotoron tidak keluar pada hari yang sama..tetapi pengulangan penggunaannya boleh membantu mencairkan dan mengeluarkan lendir yang gatal.

PERINGATAN beri masa SQ kerja dan "off" bersama dalam tempoh 24 jam.

No comments:

Post a Comment

Serum dan Syampoo Faith Fleur

Fungsi Serum Rambut Faith Fleur 👇  🌸Mengurangkan Rambut Gugur 🌸Membaiki Rambut Rosak 🌸Memberi Nutrien Pada Rambut Rosak 🌸Melembutkan...