PERHATIAN!!!!!

Pesanan boleh dibuat dengan cepat melalui SMS @ Whatsapp......
Jika anda komen dibawah @ anta email takut admin tak perasan....
So apa2 petanyaan @ pesanan anta ke no nie
0.1.9.9.9.8.1.6.6.4 (lynn)

Monday, 30 September 2013

Masuk Testimoni Lagi....

Vagina Tightening Gel & Bresto Serum


Susukan Qalbu


CollaSlim Drink


Jamu Dewi Dara
Medicated Essence Slimming Soap


Berina C-Plus


Collagen Herbalicious White


Jamu Dewi Dara, Masker Intim, Feminin Wash & Collagen Herbalicious White

Bresto Serum

Jamu dewi Dara (Cyst)

Saturday, 28 September 2013

Perbezaan antara LoveBird Oil dengan Bresto Serum

Aritu kite share beza SQ n JDS kan..kan...kan..kan???huhu... Arini den nk share beza Bresto Serum n LoveBird Oil.. coz ade antara korg tanye.. ape beza kedua2 minyak mantoppp mabeles ni...

-Bresto ejaannye B.R.E.S.T.O dan LBO ejaannye L.O.V.E.B.I.R.D.O.I.L.... ok2 kang kene penampo wat lawak bodo di bulan pose ni...hehehe

ok.. BRESTo ni more kepada PEMBAIKAN DAN PENGAKTIFAN TISU2 payudara disebabkan hormon kewanitaan kita aktif hasil dr bahan2 yg terkandung dlm bresto ni.. so bila tisu2 payudara ni membaik..maka korang akan perasan kulit di sekitar breast agak smooth dan licin...bile tisu membaik auto berkemungkinan penambahan tisu terjadi dan menyebabkan breast korang menegang/membesar mengikut saiz yg ade...tp xdela jadi sebesar pamela anderson...

LBO ni pulak more kepada PELANCARAN DARAH...bila darah lancar..auto darah mengalir di sekitar tisu2 utk aktifkan 'pergerakan' tisu2 disekitar payudara...tp LBO bukan utk tisu2 breast tu..LBO more kepada pelancaran darah..tambah pulak dgn urutan...so bile darah lancar..tisu pun bekerja dgn baik...sbb tu LBO oleh gune utk mrzack sbb nk lancarkan peredaran darah..bila darah lancar senang la mrzack berfungsi n membesarkan mrzack tu....

korang kene FAHAM ni... setiap wanita ade saiz payudaranya tersendiri... kdg2 ade yg berbadan besar tp breast die comel molek je..makan mcm2 supplement nk bg besar tapi xbesar2..pastu pungpangpungpang kata produk xberkesan.. sedangkan itulah saiz semulajadinya... begitu juga utk wanita yg semulajadi da besar...ade yg takut nk gune bresto sbb bimbang makin besar...TIDAK! payudara korang akan mekar sejajar dgn saiz korang yg dah ditetapkan oleh tisu2 payudara korang...

so..kalau korang nak sajes kpd customer yg nk menegangkan payudara,sajeskan BRESTO...yg nak cube utk besarkan payudara sajeskan LBO utk sebotol dan seterusnya baru bg BRESTO pulak...

p/s: 1 lagi beza BRESTO penutup putih.. LBO penutup trasparent..wakakaka!!!




Berminat?????
SMS @ Whatssap Lynn 0199981664
Email - lynnsdm84@gmail.com 

Sunday, 22 September 2013

Kebaikan Minum Air Putih - Mineral-


Jom minum sekurang2nya 8 gelas air masak sehari..

1. Menguruskan badan


Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.2. Meningkatkan kesuburan


2. Menghasilkan Hormon Testosteron

Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan

Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser

Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan

Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung

Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.

8. Ubat kepada penyakit strok

Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.


Saturday, 21 September 2013

Testimoni Lagi!!!!!

 Jamu Dewi Suci


Jamu Dewi Suci, Jamu Dewi Dara, Jamu Dewa Sakti, Masker Intim, Feminin Wash & Collagen Herbalicous


 Bresto Serum


 Berina C-Plus


Jamu Dewi Dara, Masker Intim & Feminin Wash

 Bresto Serum & LoveBird Oil

 Jamu Dewi Suci

 Jamu Dewi Sakti

 Jamu Dewi Suci

Vagina Tightening Gel & Jamu Dewi Dara

Thursday, 12 September 2013

Tips & pantang larang semasa berpantang bersalin bersama Jamu Seri Dewi Malam

Ada sebab dan logik tertentu mengapa orang tua2 zaman dahulu menyuruh ibu2 berpantang semasa bersalin. Pengalaman mendewasakan mereka. Pengalaman yang sebenarnya ada keterangan saintifik di sebaliknya. 

Mari kita lihat beberapa pantang larang semasa seorang ibu itu berada dalam pantang selepas bersalin:

* Dilarang Tidur Tidak Berbantal


Tidur tidak berbantal akan mengakibatkan seorang yang berada dalam pantang akan mengalami sakit kepala, ini juga berkemungkinan darah kotor sukar untuk keluar dan angin naik ke kepala menyebabkan sakit meroyan kepada ibu yang masih lemah.

* Memakai Sarung Kaki (stokin)


Cara ini untuk menjaga agar tapak kaki tidak sejuk dan dimasukki angin, jika angin menguasai badan, kesihatan ibu-ibu akan terganggu dan menjadi lemah. Memakai sarung kaki selama dalam pantang akan menjaga kesihatan ibu.

* Jangan Duduk Mencangkung
Jika seorang ibu yang baru melahirkan duduk mencangkung akan menyebabkan rahim yang masih lemah itu tergelungsur atau terturun (uterus prolapse). Antara punca terjadinya tombong dan ini boleh mengakibatkan ibu-ibu dlm pantang tumpah darah.

* Mandi Duduk Di Bangku

 
Ketika mandi hendaklah duduk di bangku, ini caranya untuk menjaga kesihatan peranakan. Dengan duduk di bangku, ibu-ibu tidak banyak mengeluarkan tenaga dan meneran otot rahim kerana ibu-ibu yang baru melahirkan masih dalam keadaan lemah.

* Rapatkan Kaki Bila Tidur

 
Jika tidur hendaklahh merapatkan kaki. Cara ini untuk memastikan tulang punggung merapat semula dan bahagian intim yang kena jahit tidak terkoyak semula.

* Jangan Terlalu Aktif

 
Ibu yang baru melahirkan hendaklah tidak terlalu aktif melampau dan bertenang di atas tempat tidur selama seminggu. Ada baiknya jika ada pembantu yang boleh menguruskan bayi dan rumahtangga. Ibu memerlukan rehat untuk memulihkan tenaga yang telah hilang dan supaya badan benar-benar dapat berehat.

* Jangan Makan Ubi-Ubian

 
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan makan makanan dari jenis ubi-ubian seperti keladi, keledek dan ubi kayu kerana makanan ini boleh mengganggu pencernaan dan ibu-ibu mungkin terasa kembung dan sakit perut. Terutama ibu-ibu yang menyusukan anak kerana penyakit ibu boleh berjangkit kepada anak.

* Jangan Tidur Di Waktu Matahari Naik

 
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan tidur diwaktu matahari naik, ini boleh menyebabkan badan ibu bertambah lesu dan sakit-sakit, lebih baik ibu-ibu berjalan di tepi tingkap untuk mendapatkan cahaya matahari pagi yg mengandungi vitamin D yg tinggi.

* Jangan Tidur Waktu Senja

 
Ibu-ibu yang baru melahirkan dilarang tidur di waktu senja, kerana di waktu senja adalah masa syaitan berkeliaran, jika diamalkan mungkin fikiran ibu-ibu yang dalam pantang akan terganggu dan boleh menyebabkan penyakit gila.

* Jangan Menjahit Pakaian Dan Membaca

 
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang menjahit dan membaca, ini disebabkan keadaan fizikal yang lemah boleh menyebabkan ibu-ibu akan cepat mengalami rabun sebelum tua.

* Tidak Boleh Keluar Rumah Waktu Senja

 
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang keluar rumah waktu senja, waktu ini syaitan berkeliaran yang mungkin boleh mengganggu ibu-ibu yang lemah fizikal dan mentalnya serta masih kotor dgn darah nifas.

* Ibu Jari Tidak Boleh Terhantuk

 
Ibu-ibu yang pantang hendaklah menjaga ibu jarinya supaya tidak terhantuk. Jika terhantuk, kesakitan boleh merangsang saraf lalu menyebabkan ibu pitam atau bentan jika ibu itu seorang yang lemah.

**Cara Mandi**

Daun jambu, daun pandan, daun serai wangi, daun inai, bahan-bahan ini direbus untuk mandian bagi ibu-ibu selepas melahirkan anak. Jirus dari kepala dengan air suam kuku dengan air rebusan daun-daun. Ibu-ibu selepas melahirkan hendaklah duduk pada bangku, tidak boleh berdiri atau mencangkung kerana cara ini tidak baik untuk ibu-ibu dalam pantang.

Sebelum mandi hendaklah bercebuk dengan air rebusan daun sirih. Daun sirih bersifat antiseptik. Guna menyembuhkan luka-luka selepas melahirkan.

Ratakan air di seluruh badan jangan sampai mengigil dan kesejukan. Mandi pada setiap pagi dan petang. Mandi air rebusan daun-daun ini selama seminggu.

**Cara Berbaring / Tidur**

Tidur terlentang tidak berbantal dan terdedah kepada angin sejuk adalah dilarang bagi ibu-ibu di dalam pantang. Tidur dengan bantal tinggi adalahdigalakkan ketika ibu dalam pantang kerana darah kotor tidak naik ke kepala.

**Lain-Lain Amalan Semasa Berpantang**

Memakai baju tebal dan berstokin serta tidur dengan udara yang cukup nyaman selama 6 atau 7 tujuh adalah digalakkan untuk menjaga kesihatann ibu-ibu semasa dalam pantang. Duduk bersimpuh dan merapatkan kedua lutut adalah baik bagi ibu-ibu di dalam pantang. Cara ini untuk mempercepatkan sembuhnya luka-luka selepas melahirkan dan menjaga peranakan biar tetap baik.

Berbedak/berparam juga dapat menjaga kesihatan ibu ibu selama dalam pantang supaya badan sentiasa panas dan tidak dimasukki angin. Lakukan cara ini pagi dan petang selama sebulan.

Jika cuaca sejuk hendaklah memakai selimut tebal agar ibu-ibu yang dalam pantang tidak masuk angin badannya, bila bangun pagi badannya terasa sihat dan segar.

Bertungku adalah amalan yang baik bagi ibu-ibu semasa dalam pantang, bertungku boleh mengecutkan batu meroyan dan mencairkan darah beku dalam perut. Bertungku hendaklha dilakukan setiap hari pagi dan petang selama sebulan.

Minum air pati kunyit selama 3 hari semasa dalam pantang adalah baik untuk mengecutkan peranakan dan mengeluarkan darah kotor dalam perut.

Ikan keli adalah ikan yang mengandungi bisa. Ibu-Ibu dalam pantang dilarang memakannya. Ikan berbisa jika dimakan oleh ibu-ibu dalam pantang boleh menyebabkan turun darah dan bentan.

Lobak merah baik untuk dijadikan sayur ibu-ibu dalam pantang, kerana ia mengandungi banyak vitamin. Pucuk pegaga baik direbus dan dimakan bersama nasi bagi ibu-ibu dalam pantang, sayur ini berkhasiat untuk merawat vagina dan penyakit di bahagian vagina. Makanlah 2 kali sehari.

Buah anggur dan kurma berkhasiat panas, buah ini boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang.

Sayur-sayuran sejuk seperti kangkung, petola, terung dan cili, tidak boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang. Mengambil sayur-sayuran sejuk boleh menyebabkan ibu-ibu kembung dan sakit-sakit urat dan lemah badan.

Selain daripada sayur-sayuran sejuk, buah-buahan seperti nenas, limau dan buah lai tidak boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang kerana buah-buahan ini berbisa dan sejuk. Jika ibu-ibu memakannya boleh menyebabkan bentan dan turun darah.




Cadangan Set Berpantang Bersama SDM

PERHATIAN..



Kenapa Jamu Seri Dewi Malam SDM,,,,berbeza dengan Jamu di Pasaran!!! 

Sebab jamu sdm lebih mengutamakan kebersihan pangkal rahim supaya bersih & subur di samping mengetatkan vagina,,,,kekotoran yg terperangkap dlm rahim punca segala penyakit bahagian intim, keputihan, darah beku penyebab senggugut, period tidak teratur, sisa air mani yg trperangkap, lebihan air n lendir becak, rahim kembang akibat minum ais, kotoran yg block kat dlm punca rahim tidak sihat sukar utk mengandung,,,,penyebab cyst n fibroid,,,lebih parah lagi mengundang kanser rahim!!!! jangan biarkan kotoran tu berkumpul kat dalam lama2,,,,jamu seri dewi malam ada penyelesaiannya,,,apa jua masalah anda kami sudi membantu anda,,,,

Pm inbox / sms / whatsapp 019-9981664
PM Lynn Zaki untuk tempahan


Wednesday, 11 September 2013

Tungku Bayi


Tungku Bayi keluaran Seri Dewi Malam
Rm12/seketul

• Mampu menghindarkan batuk & selsema, masalah Kembung semasa bayi dalam tempoh pantang.
• Mengurangkan Kesan lebam akibat jatuh/terhantuk dan sebagainya serta mengurangkan bintat/bengkak akibat gigitan serangga dengan menuam ditempat yang sakit.
• Melindungi/Menghindarkan bayi dari terkena masalah angin pasang surut.

Cara penggunaan:
•Tuam tungku pada permukaan seterika yg sedang panas.
• Tuam pada bahagian yang nak diinginkan.

Monday, 9 September 2013

Feminin Wash Rose & Arabic ~ RM48

Bauan semulajadi adalah normal dan ramai wanita mengalaminya.
Ianya berpunca dari peluh, bakteria dan perubahan hormon.
Cucian setiap hari boleh mencegah bauan ini.
Jika ada masalah dgn kelembapan melampau, keputihan dan perpeluhan yg mendatangkan bau bolehlah gunakan MISS-V feminine wash inii.
Tetapi awas. jika terdapat bauan yg luar biasa itu adalah tanda jangkitan vagina.


~ diperbuat daripada bahan2 alam semulajadi seperti
herba, flora & tumbuh2an utk mengekalkan pH normal vagina
~ tumbuhan & herba digunakan utk membersih & menghalang bauan kurang enak & mencegah kegatalan
~ selamat & sgt lembut utk kegunaan harian hingga boleh digunakan di seluruh badan
~ kandungan herbanya menolong mengekalkan kelembapan semulajadi di kawasan vagina, mencegah kekeringan melampau & membuat anda berasa selesa

~ tumbuhan istimewa yg digunakan mengandungi bahan berubat antiseptik serta mengencangkan otot vagina
~ amat membantu di waktu haid dari semua ketidakselesaan kebersihan yg meyakinkan

# Sesetengah org yg ada alergik bila berpeluh celah peha dan gatal2 amat sesuai menggunakannya. Pada permulaan penggunaan akan rasa sedikit pedih dan kemudian pedih tu akan hilang.

# Feminine wash tidak seperti produk lain yang hanya sekadar wangi tetapi tidak berubat dan mencegah keputihan.

# Gabungan ubat hospital, herba yg dikomersialkan dan ekstrak ros.

# FW SDM adalah berubat. ubat hospital yang telah diolah dgn herba dan dikomersialkan oleh SDM, bkn sebarang pencuci wanita.

# Perkataan "medicated" pada fw itu sendiri memerlukan permohonan lesen khas

Berfungsi sebagai :-
:- Merawat keputihan
:- Membunuh kuman dan fungus
:- Mencegah bau vagina
:- Menyamankan vagina
:- Berfungsi sebagai anti bakteria
:- Menghilangkan kegatalan
:- Boleh digunakan ketika haid & ketika mengandung.



Feminin Wash Rose :-
# Feminine wash bau nya wangi, bau rose yang kuat, dingin dan menyegarkan. Ianya feminine berubat yang sesuai untuk keputihan.

Ramuan :-
~ herba arab,
~ cengkih,
~ extrak sireh
~ manjakani

~ Ekstrak Rose

Saranan kepada :-
~ Wanita yang mempunyai masalah keputihan.
~ Wanita yang selalu kerja di luar
~ Wanita yang aktif bersukan
~ Wanita yang slalu stress
~ Wanita yang mempinyai masalah kegatalan
~ Wanita yang mempunyai miss V yang berbau.

Saturday, 7 September 2013

Neno...Neno.... Testimoni nak lalu,.......

 Jamu Dewi Dara

 Susukan Qalbu

 Berina C-Plus

 Jamu Dewi Dara

 Feminin Wash

 Collagen Herbalicious

 Jamu Dewi Dara

 Susukan Qalbu

Feminin Wash 

Dilarang Minum Ubat dengan Minuman Ini

Saat sakit, perkara pertama yang mungkin dilakukan adalan berobat dan kemudiam meminum ubat. Meski banyak masyarakat mengetahui bahawa menggunakan air mineral saat minum ubat sangat digalakkan, namun tidak sedikit yang mungkin meminumnya dengan minuman lain. Padahal minuman tersebut justru boleh mengurangkan prestasi ubat atau bahkan menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini.
Nah jika anda masih ragu dengan jenis minuman apa saja yang tidak dibenarkan untuk meminum ubat, anda boeh mengetahuinya secara lebih jelas di bawah ini.

Berikut ini adalah beberapa jenis minuman yang dilarang dicampur dengan ubat.

1. Minuman berkafein

Kafein boleh menimbulkan ancaman kesihatan yang serius jika diminum dengan perangsang. Elakkan meminum secangkir kopi saat sedang mengambil ephedrine (penekan nafsu makan), ubat asma dan amfetamin. Beri jarak 2-3 jam selepas minum ubat, baru minum kopi. Minuman isotonik Kalium dalam minuman ini dapat berbahaya bila digabungkan dengan ubat untuk penyakit gagal jantung atau ubat-ubatan hipertensi. Elakkan pisang juga, kerana pisang juga sangat kaya akan kalium.

Banyak orang mengetahui jika kafein biasa terdapat dalam kopi atau minuman bertenaga. Padahal tidak hanya disitu, zat kafein juga banyak ditemukan dalam kandungan teh, khususnya teh hijau. Makanya agar tidak salah, hindarilah minum kopi atau teh ketika meminum ubat. Menurut pakar kesihatan, kafein berbahaya jika diminum dengan ubat yang mengandungi stimulah. Biasakan untuk tidak meminum minuman berkafein saat memakn pil penahan nafsu makan atau diet, ubat asma atau amfetamin. Jika anda seorang penggila kafein, tunggu 2 hingga 3 jam selepas meminum ubat.

Interaksi ubat dengan makanan tertentu yang anda makan boleh mempengaruhi fungsi ubat yang anda minum sehingga ubat tidak bekerja sebagaimana mestinya.
Interaksi ini boleh menyebabkan kesan yang berbeza-beza, dari mulai peningkatan atau penurunan keberkesanan ubat sampai kesan sampingan.
Jenis makanan atau minuman tertentu juga boleh menunda, mengurangkan atau meningkatkan penyerapan ubat.

Itulah sebabnya mengapa beberapa ubat perlu diambil pada waktu perut kosong (1 jam sebelum makan atau 2 jam selepas makan) dan beberapa ubat lain sebaiknya diambil bersamaan dengan makanan.
Sebagai contoh, kafein-seperti yang terkandung di kopi-boleh meningkatkan risiko berlebihan antibiotik tertentu (enoxacin, ciprofloxacin, norfloksasin).

Maka, untuk mengelakkan aduan berdebar-debar, gegaran, berpeluh atau halusinasi, yang terbaik adalah, mengelakkan minum kopi, teh atau soda pada masa rawatan.

2. Semua Jenis Susu

Hampir semua orang suka minum susu, tapi walau dituntut menyihatkan. Jangan pernah cuba-cuba meminum ubat menggunakan air susu. Kandungan zat di dalam susu akan mengurangkan daya serap antibiotik dalam tubuh sekaligus menghalang penyerapan beberapa komponen tertentu dalam ubat. Tidak hanya itu, kandungan kalsium pada susu juga boleh mengganggu efekt ubat. Jadi saat mengambil ubat, biasakanlah untuk mengelakkan pengambilan susu, sekurang-kurangnya hingga 4 jam kedepan.

Jangan minum ubat dengan susu 'kata-kata itu seringkali didengar atau diucapkan oleh masyarakat ketika ingin mengambil ubat oral. Kenapa susu tidak boleh dicampur dengan ubat?
Ubat atau antibiotik yang diambil secara oral boleh menjadi berkesan bagi seseorang jika diambil dan diserap dengan baik oleh tubuh. Ubat oral harus diserap dari saluran pencernaan hingga boleh masuk ke dalam aliran darah lalu dihantar ke kawasan yang sakit atau mengalami jangkitan untuk rawatan.

Terdapat pelbagai faktor yang mempengaruhi kemampuan tubuh untuk menyerap ubat dengan baik, termasuk keasidan relatif di perut, ada atau tidaknya nutrisi lemak atau nutrisi lain, serta apakah ada unsur-unsur tertentu di dalam tubuh seperti kalsium.

Beberapa ubat seperti keluarga antibiotik yang mengandungi tetrasiklik akan bertindak balas dengan susu. Kalsium yang terdapat dalam susu akan mengikat ubat atau antibiotik sehingga mencegah penyerapan ubat tersebut di dalam tubuh.

Selain itu ada ubat yang baik untuk dimakan selepas makan ataupun sesudah makan, hal ini disebabkan makanan yang dimakan tersebut boleh mempengaruhi penyerapan ubat. Karenanya menjadi hal yang sangat penting untuk mengikuti petunjuk penggunaan yang tertera pada botol atau bungkus ubat, serta masyarakat sebaiknya selalu menanyakan kriteria ubat yang diambil pada ahli farmasi.

3. Jus Pomegranate (Delima), Jus Grapefruit dan Segala Jenis Jus Lain

Saat sedang sakit, buah dan ubat menjadi salah satu pengambilan yang ampuh untuk mengembalikan keadaan tubuh. Ya, vitamin pada buah-buahan membuat tubuh lebih fit. Terutama ubat, dapat segera menyembuhkan penyakit. Namun sering kali orang yang sedang sakit minum obat bersamaan waktu dengan minum jus. Padahal, minum ubat bersamaan dengan jus dapat menghilangkan kesan khasiat ubat yang diminum.

Kesimpulan ini didapat berdasarkan penelitian dari Universiti Western Ontario, Kanada oleh Prof. David Bailey. Hasil penelitian ini membuktikan bawa jus boleh mengganggu ketahanan tubuh dalam menyerap sari ubat. Kajian ini dilakukan pada sejumlah orang yang diminta meminum ubat dengan air putih dan jus buah.
Setelah diteliti, ternyata orang yang meminum ubat dengan air putih mampu menyerap kandungan ubat dengan penuh. Kemudian, orang yang meminum ubat dengan jus hanya mampu menyerap sebahagian kandungan ubat. Menurutnya, jus buah yang dapat mengurangkan serapan ubat adalah jus oren, jus epal, dan jus anggur. Sedangkan ubat yang kurang diserap akibat jus tersebut adalah ubat antikanser, darah tinggi, jantung, dan ubat-ubat antibiotik lain.

Agar ubat menyerap penuh kedalam tubuh, hindarilah mengambil jus di waktu yang sama. Sayang kan, jika kita meminum ubat namun kurang berkhasiat. Akan lebih baik jika diseling waktu antara minum jus dan minum ubat. Bagaimana pendapat anda?

Alasan tidak boleh meminum ubat dengan Jus pomegranate (Delima)
Menurut pakar jus delima tidak boleh digunakan untuk meminum ubat. Zat yang terdapat dalam jus tersebut boleh melambatkan kelajuan hati untuk memecah pencair darah dan menyebabkan berkurangnya Efeks ubat. Tidak hanya itu, para pakar juga mendapati bahawa enzim di dalam jus delima dapat memecah ubat.

Alasan tidak boleh meminum ubat dengan Jus Grapefruit
Grapefruit bukanlah anggur. Namun, buah ini juga tidak dapat disamakan dengan oren Bali. Sejatinya jus grapefruit punya ciri-ciri dan manfaat hebat untuk tubuh. Tapi akan menjadi hal berbeza jika anda mengambilnya untuk minum ubat. University of Western Ontario menemukan bahawa meminum jus grapefruit boleh mengganggu prestasi lebih daripada 50 ubat. Jus ini boleh meningkatkan penyerapan ubat-ubatan tertentu serta dapat mengubah dos ubat yang diminum dari dosi normal menjadi dos berlebihan. Maka dari itu, hindarilah minuman ini jika anda tidak mahu mengalami over dos.

4. Minuman Isotonik

Saat kita merasa lelah dan haus selesai bekerja, tentunya kita ingin meneguk minuman yang segar dan rnampu mengembalikan stamina tubuh dengan cepat. Maka minuman isotonic, pun menjadi salah satu pilihan. Disamping rasanya yang berbeza-beza, minuman isotonic juga mengandungi ion, yang dipercaya dapat cepat menggantikan cecair badan yang hilang. Saat ini, banyak minuman isotonik di pasaran bebas dengan pelbagai jenama dan boleh dibeli dengan harga yang cukup berpatutan.
Elakkan minum ubat untuk gagal jantung dan ubat-ubatan hipertensi dengan minuman isotonik kerana minuman ini mengandungi kalium. Selain itu, kalium yang tinggi juga terdapat pada buah pisang. Kalium berguna bagi pesakit hipertensi, tetapi apabila pengambilan kalium malah berlebihan boleh membahayakan si pesakit.
5. Minuman Bersoda

Orang tua saya pernah bilang katanya kalau ingin atau selepas minum ubat tidak boleh minum minuman bersoda, misalnya pepsi, coca cola, dll. kerana berbahaya dan boleh menyebabkan keracunan, kematian, dll.
Soda memang bukan minuman yang baik untuk kesihatan kerana boleh menyebabkan kegemukan, osteoporosis bahkan mengurangkan jumlah sperma. Tapi benarkah minum ubat dengan soda boleh menyebabkan kematian mendadak?

"Saya kira harusnya minum ubat pakai soda bukan penyebab kematian mendadak. Harus dicari dulu cod (cause of death), dipelajari orang tersebut pernah sakit apa," jelas dr. Tunggul d situmorang, sppd, kgh, ahli buah pinggang dan pengarah rs pgi cikini.
Menurut dr. Tunggul, meminum ubat dengan menggunakan soda bukanlah suatu penyebab terjadinya kematian mengejut, kerana hal-hal yang boleh mencetuskan kematian mengejut antara lain:
Serangan jantung
stroke
embolisme (pembentukan gelembung udara atau kemasukan benda
asing di aliran darah yang menyebabkan aliran darah tersumbat)
gagal nafas
"Memang ada reaksinya, tapi nggak ada ceritanya seperti itu (minum ubat dengan soda) bikin mati," tegas dr tunggul yang juga berkhidmat sebagai pengarah MRCCC siloam hospital semanggi.

Tapi meski tidak menyebabkan kematian mengejut, minum ubat memang tidak dianjurkan dengan menggunakan soda atau minuman lain seperti susu, kopi, teh dan jus. Doktor biasanya akan menganjurkan pesakit untuk minum ubat dengan air putih kerana air putih bebas dari kandungan bahan kimia sehingga tidak menimbulkan penguncupan.
Ubat atau antibiotik yang diambil secara oral boleh menjadi berkesan bagi seseorang jika diambil dan diserap dengan baik oleh tubuh. Ubat oral harus diserap dari saluran pencernaan hingga boleh masuk ke dalam aliran darah lalu dihantar ke kawasan yang sakit atau mengalami jangkitan untuk rawatan.

Terdapat pelbagai faktor yang mempengaruhi kemampuan tubuh untuk menyerap ubat dengan baik, termasuk keasidan relatif di perut, ada atau tidaknya nutrisi lemak atau nutrisi lain, serta apakah ada unsur-unsur tertentu di dalam tubuh seperti kalsium.

Minum ubat sebaiknya juga tidak menggunakan susu, kerana beberapa ubat seperti keluarga antibiotik yang mengandungi tetrasiklik akan bertindak balas dengan susu. Kalsium yang terdapat dalam susu akan mengikat ubat atau antibiotik sehingga mencegah penyerapan ubat tersebut di dalam tubuh.
Minuman lain seperti kopi, teh atau jus umumnya mengandungi pelbagai sebatian seperti kafein yang kemungkinan boleh bertindak balas dengan ubat yang dimakan sehingga mempengaruhi penyerapannya.

Untuk itu masyarakat selalu disyorkan mengambil ubat dengan menggunakan air putih yang diketahui tidak mempunyai kandungan apapun, sehingga tidak mempengaruhi penyerapan ubat. Selain itu air putih boleh membantu melarutkan ubat yang digunakan di dalam lambung sehingga proses penyerapannya menjadi lebih baik dan lebih mudah.

Selain itu, sebaiknya orang juga mengurangkan atau sama sekali tidak minum soda. Tak ada manfaat kesihatan yang boleh diperolehi dari soft drink atau minuman bersoda. Yang anda dapatkan hanyalah banyak kalori yang tidak berguna. Minuman bersoda juga membawa kesan buruk bagi kesihatan.

5. Minuman beralkohol (Wine)


Satu gelas minuman beralkohol semisal Wine yang diambil serentak dengan meminum ubat didakwa dapat menyebakan hipertensi, jantung berdetak cepat, sakit kepala hingga serangan stroke. Nah, jika anda masih sayang dengan nyawa anda, jangan pernah sekalipun mencampurkan minuman ini dengan pengambilan ubat.

Meski tidak semua jenis minuman berbahaya jika diminum bersamaan dengan ubat, namun minuman yang paling baik dan dianjurkan adalah air mineral. Lagipula anda tentu tidak mahu ubat yang dibeli mahal itu tidak berguna bukan?

Monday, 2 September 2013

4 Minuman pembunuh sperma

Bagi yang sedang merancang mempunyai anak elakkan 4 minuman ini.


Para ahli mendapati bahawa beberapa jenis minuman tertentu mempunyai kesan negatif pada kesihatan seksual, terutama bagi laki-laki. Bahkan, minuman tersebut boleh memberi kesan buruk pada kesihatan tubuh jika diambil berlebihan. Apa saja minuman tersebut, simak keterangannya dibawah, dikutip dari merryscolingmas.blogspot.com

1. Alkohol

Mengambil minuman beralkohol dengan kadar alkohol di atas 40 peratus boleh mengakibatkan kerosakan organ tubuh, seperti kerosakan rangkaian perisian pada rongga mulut, pencernaan, dan bahkan berisiko mengalami kerosakan hati (liver).

Minuman beralkohol juga boleh merosakkan kesihatan seksual, yakni menyebabkan kelainan struktur sperma dan penurunan jumlah sperma. Seorang saintis mengatakan bahawa lelaki yang mengambil 3-6 kali minuman beralkohol dalam seminggu berisiko mengalami kerosakan hati (liver) serta memiliki jumlah sperma lebih rendah daripada lelaki yang tidak mengambil minuman beralkohol.

2. Soda
Bukan rahsia umum jika minuman bersoda boleh merugikan kesihatan jika diambil berlebihan. Selain meningkatkan risiko diabetes akibat kadar gulanya yang tinggi, minuman bersoda juga boleh mengakibatkan masalah kesihatan lain seperti, gangguan pencernaan, gigi berlubang, gangguan buah pinggang, dan bahkan boleh mempengaruhi tahap kesuburan lelaki.

Sebuah kajian menyebutkan bahawa bahan kandungan Bisphenol yang terdapat dalam botol plastik dan tin soda bertanggung jawab menurunkan pengeluaran dan kualiti sperma.

3. Teh Mint

Seperti kita ketahui bersama bahawa teh mempunyai banyak manfaat kesihatan bagi orang yang meminumnya. Namun beberapa ahli berpendapat bahawa teh mint mempunyai kesan yang kurang menguntungkan bagi kesihatan seksual.

Teh mint dianggap bertanggung jawab terhadap perubahan hormon dan penurunan kadar testosteron pada lelaki. Teh mint juga boleh mempengaruhi hormon seks (androgen) pada lelaki. Androgen adalah hormon seks lelaki yang mempromosikan perkembangan dan penyelenggaraan ciri-ciri seks lelaki, termasuk dalam menghasilkan testosteron untuk kesuburan lelaki.

4. Kopi

Selain memiliki manfaat sihat, mengambil kopi ternyata juga boleh memudaratkan kesihatan, terutama jika diambil secara berlebihan. Menurut pelbagai kajian, mengambil kopi beberapa jam sebelum bercinta dapat meningkatkan libido lelaki.

## Walau bagaimanapun, kajian lain menyebutkan, jika diambil berlebihan, kopi boleh menurunkan jumlah sperma kerana kandungan phytoestrogen yang tinggi dalam kopi. Phytoestrogen dituntut dapat menurunkan pengeluaran sperma pada lelaki kerana melawan hormon seks yang terdapat pada lelaki sihat.

Recurring blocked duct (susu Tersumbat)


Bulan September nie lynn nak start dengan beberapa info dan produk SDM apa yang sesuai digunakan @ diambil untuk menyelesaikan masalah tersebut....

Ini yang pertama....




APA ITU Recurring blocked duct (susu Tersumbat)
Kejadian blocked duct atau duktus susu tersumbat sering kali terjadi apabila payudara tidak dikosongkan dengan SEMPURNA. Lazimnya keadaan ini terjadi kepada ibu menyusu yang mempunyai produksi susu yang tinggi. 


Antara punca berlakunya perkara ini adalah :-
# tempoh antara dua sesi penyusuan yang terlalu lama,
# proses cerai susu yang terlalu drastik mahupun 
# penggunaan saiz corong breast shield yang tidak sesuai. 

Keadaan duktus susu tersumbut yang tidak dirawat bukan sahaja boleh mengakibatkan penghasilan susu menjadi kurang malah boleh turut menyebabkan mastitis kerana susu yang masih tertinggal menjadi tempat pembiakan bakteria yang baik.

Symptom:-

 
~ kehadiran benjolan keras atau bengkak pada payudara walaupun setelah menyusukan atau pump
~ penghasilan susu yang merundun
~ terdapat tompok putih pada puting yang dikenali sebagai “bleb”
~ Susu dalam payudara yang tidak dikosongkan dengan sebaiknya akan menjadi lebih pekat dan melekit. Kerana itulah, ada di kalangan ibu yang mendapati walaupun mereka telah direct feeding mahupun pump, keadaan bengkak atau benjolan tersebut masih tidak surut. Apabila perkara ini berlaku, adalah penting untuk payudara tersebut dituam bagi melancarkan aliran susu di kawasan yang tersumbat.


 Rawatan:-
 
~ Tingkatkan kekerapan direct feeding bagi memastikan payudara dapat dikosongkan
~ Urut pada bahagian payudara yang bengkak bagi membantu melancarkan aliran susu sekaligus merawat keadaan duktus yang tersumbat
~ Tuam payudara bagi mengembangkan saluran duktus susu dan mencapai letdown dengan lebih cepat. Gunakan heating pad sebelum menyusu sekiranya perlu.
~ Tekan pada kawasan benjolan semasa proses penyusuan sedang berlangsung
~ Mandi dengan air panas dan halakan payudara terus pada air yang mengalir
~ Jalankan terapi ultrasound (perlu ke klinik bagi prosedur ini)

Pencegahan:-

~ Selalu ubah posisi penyusuan agar pengaliran susu menjadi rata bagi kesemua bahagian payudara
~ Elak daripada menggunakan bra yang terlalu ketat
~ Mengambil lecithin bagi mengelakkan daripada recurring blocked duct
~ Memastikan payudara dikosongkan dengan sempurna setiap kali selepas sesi penyusuan selesai.
~ Sekiranya perlu, pump setelah anak selesai menyusu bagi mengeluarkan saki baki susu yang masih terdapat dalam payudara

Cadangan urut payudara gunakan BRESTO SERUM WITH AROMATHERAPY 

Harga :- RM65
**pos RM6 untuk semenanjung & RM10 untuk sabah n sarawak**


 PM @ Inbox ~ Jamu Seri Dewi Malam - Lynn Zaki
Hubungi @ SMS @ Whatssap
019-9981664 (lin)
 

Sunday, 1 September 2013

Pengambilan Agen

Bulan September



Tawaran pengambilan agen/ahli MT-SDM kini dibuka. Utk 1/9/2013 tawaran istimewa HADIAH PERCUMA adalah PAKEJ KURUS & SIHAT SELEPAS RAYA bernilai RM132 iaitu:
1. JAMU DEWI DARA rm48
2. CSE (COOL SLIMMIMG ESSENCE) rm48
3. MESS (MAGICAL ESSENCE SLIMMING SOAP) rm36
Setiap pembelian produk setelah mendaftar agen akan mendapat potongan harga ahli/agen sebanyak 20%. GRAB FAST utk sertai keluarga besar MT-SDM sementara stok masih ada!!!




Bulan Ogos



PM @ Inbox ~ Jamu Seri Dewi Malam - Lynn Zaki
Hubungi @ SMS @ Whatssap 019-9981664 (lin)