Wednesday 13 November 2013

Keputihan

Jom baca sedikit info yang bermanfaat berkaitan dengan masalah keputihan di kalangan wanita.

PENYEBAB/PUNCA**************
Sejenis kulat (jamur) yang dikenali sebagai candida albicans. Keputihan yang disebabkan oleh candida albicans dikenali dengan vulvovaginal candidiasis.Kerap berlaku kepada gadis dan juga wanita dewasa

Simptom umum yang biasa dapat dikesan adalah
********************************************
->rasa gatal teramat sangat pada bahagian luar faraj
->kemerahan dan terkadang bengkak pada bahagian labia majora (bibir luar kemaluan)
->pengeluaran cairan daripada faraj yang berwarna putih dan
->berkeladak serta berketul-ketul menyerupai susu basi
->Penghidap mungkin juga mengalami rasa sakit semasa hubungan seks
->Sakit masa buang air kecil

INFO
****Dalam keadaan normal, kehadiran candida albicans dalam tubuh manusia tidak menimbulkan gangguan. Gangguan hanya akan muncul apabila keseimbangan populasi flora normal ini mengalami perubahan.Perubahan keseimbangan flora normal dalam faraj terjadi kerana pengambilan ubat perancang kehamilan, menstruasi, semasa hamil, membasuh bahagian faraj dengan sabun atau pencuci faraj secara berlebihan. Ini dapat menyebabkan perubahan hormon yang akhirnya akan mempengaruhi keasidan pH pada bahagian faraj. Adanya perubahan pH ini akan mempengaruhi keseimbangan flora normal yang ada di dalamnya dan menyebabkan flora yang tidak normal membiak secara berlebihan.

MACAM MANA NAK SETELKAN MASALAH KAT ATAS NI???
*********************************************
SET LENGKAP KEPUTIHAN dari PRODUK SERI DEWI MALAM ini,sudah banyak membantu beribu-ribu wanita yang mengalami masalah ini tidak kira bujang atau pun sudah berkahwin.

1) SDM Jamu Dewi Suci -(Penggunaan: 3 bulan sekali) - Menyerap & mengeluarkan keputihan,air-air busuk hanyir, kekotoran @ darah beku, mengecutkan rahim & mengetatkan faraj.
2) SDM Jamu Dewi Dara (Amalan harian) - Merawat masalah keputihan, merawat senggugut, menstabilkan kitaran haid,firmkn body, memberi tenaga.
3) SDM Masker Intim (Amalan harian) - Merapatkan bibir faraj, merawat kegatalan & luka akibat keputihan.
4) SDM Rose/ Arabic Spices Medicated Feminine Wash (Amalan harian) - Merawat masalah kegatalan Miss v, Menghapuskan bau-bauan yang tidak selesa, Miss V kekal segar, harum tanpa keputihan.

SET Untuk anak dara
1.JAMU DEWI DARA
2.MEDICATED FEMININ WASH
3.MASKER INTIM

SET Untuk yg sudah berkahwin

1.JAMU DEWI SUCI
2.JAMU DEWI DARA
3.MEDICATED FEMININ WASH
4.MASKER INTIM

No comments:

Post a Comment

Serum dan Syampoo Faith Fleur

Fungsi Serum Rambut Faith Fleur 👇  🌸Mengurangkan Rambut Gugur 🌸Membaiki Rambut Rosak 🌸Memberi Nutrien Pada Rambut Rosak 🌸Melembutkan...