Tuesday 27 August 2013

Kelahiran Baby SDM




Harini seluruh warga SDM-MT gembira dengan berita kelahiran baby comel salah seorg pengedar kami. Tahniah sis!
Dibawah ini tips beliau ketika hamil n diambang hari bersalin. Semoga bermanfaat untuk semua kaum ibu yang bakal melahirkan baby mereka.

***
"Salam semua. Anak ketiga saya NURIN SABRINA lahir 20hb OGOS 2013 merupakan tarikh pernikahan saya 20 OGOS 2008. ni adalah baby MT-SDM.

Sebelum hamil
~ makan MAAJUN CINTA ADAM & HAWA dan period setelah 1 tahun lebih tanpa period sebab menyusu penuh. susu badan bertambah. period datang 2 bulan je on time dan terus pregnant.

Awal Kehamilan

 ~ minum BERINA C PLUS, langsung tak letih walaupun bulan puasa. saya sempat buat terawih, mengaji setiap hari, solat2 sunat dengan gembiranya dan masih menyusu badan.
~ guna FEMININE WASH dan MASKER INTIM untuk kesegaran dan mengelakkan keputihan.

Trimester Ketiga
~ mula minum MTVCO-NATURE'S ESSENCE MIRACLE OIL 1 sudu pagi dan 1 sudu malam serta sapu sedikit di bahagian perineum untuk mudah hamil 3 kali sehari.
~ hb saya yang rendah selama ni dalam 9.8 ke 10.5 dah jadi 11.5 dah sejak amalkan MTVCO-NATURES ESSENCE MIRACLE OIL.

Hari Bersalin
 
~ masa sakit dah makin kerap, saya minum BERINA C PLUS 2 sachets, makan kurma ajwa 3 biji dan sempat sapu NATURE'S ESSENCE MIRACLE OIL.

Mudahnye bersalin
~ketuban pecah di rumah pukul 5.35 pagi dan saya n suami terus ke hospital
~ pukul 6.30 pagi doc check dah buka 6cm dan doc cakap dah strong. terus ditolak ke bilik bersalin.
~ pukul 6.45 pagi nurse check dah buka 7cm n saya rasa bayi dah nak kuar.
~ saya teran sekali je dan dalam 5 minit dengar suara,anak saya. saya tidak lagi semput seperti dua orang anak sebelum ni. BERINA C PLUS dan kurma sememangnya beri tenaga tambahan. lepas bersalin pun tak lapar.

~ saya dibenarkan pulang pukul 10pagi sebab takde masalah.

Berpantang
~ susu badan agak kurang masa hari pertama. jadi saya sapu BRESTO SERUM. hari ketiga susu melimpah ruah sampai kuar sendiri. saya terpaksa stop dulu bresto sebab susu terlampau banyak.
~ saya guna FEMININE WASH ARABIC SPICES dan luka jahitan sembuh pada hari ketiga.
~ sebelum tungku saya pakai BENGKUNG SERI DEWI MALAM. mudah ke tandas.
~ saya minum BERINA C PLUS untuk tenaga tambahan.
~ saya sapu MTVCO-NEMO ke tubuh anak saya akibat kulit mengelupas dan kering, Alhamdulillah, kulit lebih licin dan lembab.

Terima kasih Kakyu SeridewiMalam dan kak anne Stokis Xklusif Moden Tradisional sebab buat produk yang hebat ni. Alhamdulillah senang bersalin."

"Alhamdulillah semua ini adalah dgn izinnya"..yg pntng kita berusaha dan mncuba..ibu2 hamil jom cuba produk SERI DEWI MALAM..
Insyaallah bertambah indah kehidupan


No comments:

Post a Comment

Serum dan Syampoo Faith Fleur

Fungsi Serum Rambut Faith Fleur 👇  🌸Mengurangkan Rambut Gugur 🌸Membaiki Rambut Rosak 🌸Memberi Nutrien Pada Rambut Rosak 🌸Melembutkan...